• Zwroty i reklamacje

Zwrot towaru

Kupujący ma 14 dni od daty otrzymania przesyłki na odstąpienie od umowy, czyli zwrot towaru bez podania przyczyny. W momencie, kiedy klient decyduje się na odstąpienie od umowy, musi odesłać towar na swój własny koszt. Sklep internetowy jest zobowiązany do oddania użytkownikowi pieniędzy za produkt oraz za koszt pierwszej przesyłki do klienta – maksymalnie w ciągu 14 dni. Co ważne, zwrot kosztów za przesyłkę wynosi tyle, ile najtańsza forma przesyłki dostępna w danym sklepie. Zwracany towar nie może być używany, ale też nie musi być w oryginalnym opakowaniu. Klient ma prawo do obejrzenia i sprawdzenia towaru na takich samych zasadach, jakby dokonywał zakupu w sklepie stacjonarnym. W przypadku śladów użytkowania sprzedawca może zażądać od klienta proporcjonalnego pokrycia strat. Odstąpieniu od umowy nie podlegają niektóre rodzaje towarów, np. przygotowane na indywidualne zamówienie klienta.

Reklamacja

Od czasu nowelizacji ustawy o prawach konsumenta, reklamacja towaru powinna być rozpatrywana z tytułu rękojmi. Oznacza to, że sklepy internetowe mają obowiązek dostarczenia klientowi towaru wolnego od wad (zarówno fizycznych, jak i prawnych). Konsument ma prawo do złożenia reklamacji do 12 miesięcy po wykryciu wady. Dzięki ustawie wydłużył się również czas, w którym klient może zgłaszać reklamację – do 2 lat od daty zakupu. W jej ramach może wnosić o zwrot kosztów lub ich obniżenie, naprawę lub wymianę towaru.

Zwroty i reklamacje należy kierować na adres:
NKPower Norbert Kopeć
ul. Cysterska 7
87-800 Włocławek